Erhverv

Mund til øre giver mobilsucces for Greentel i Randers

Hos Greentel kan man vælge blandt mange forskellige abonnementer fra 48 kr. med EU roaming og uden binding. Fra venstre ses ansvarlig for marketing Ida Marie Tarp, regnskabschef Jesper Andersen og direktør Line Tarp.

Uden at gøre de store armsving og uden at buldre løs på reklametrommerne er det lykkedes den jyske teleudbyder Greentel at vokse sig større, og kan nu sige velkommen til kunde nummer 50.000.
Typisk for Greentels vækststrategi er, at også kunde nummer 50.000 har fået hendes Greentel abonnement ved mund til øre metoden. Kunde nummer 50.000 kommer fra Bornholm, og det var veninden, der over en kop kaffe fortalte om fordelene ved et Greentel abonnement.
Ifølge Line Tarp, direktør hos Greentel i Randers er drivkraften bag succesen er, at Greentel laver abonnementer, hvor kunden undgår unødige udgifter. Hun påpeger, at mobiltelefoni hos Greentel er overskueligt og enkelt, hvilket også gælder regningerne. Et andet og vigtigt argument er, at der er ingen bindinger, det vil sige, at man kan til enhver tid opsige sit abonnement.
– Det, som adskiller os fra andre teleudbydere, er, at kunden har stor valgfrihed til at vælge det abonnement, som passer lige nøjagtig til vedkommendes forbrug, siger Line Tarp.
– Desuden kan alle vores mobilabonnementer, også de billigste til børn til blot 48 kroner, bruges udenfor for Danmark. Man kan for eksempel anvende sin abonnement på Sicilien uden roamingproblemer og uden ekstra omkostninger, siger hun.
Greentel har særlige abonnementer til børn med forbrugskontrol og spærringer, så børnene ikke kan lave pludselige tilkøb.
– Vi er et familievenligt mobilselskab, hvor man kan samle alle familiens numre under et fælles login på vores hjemmeside, så man kan få overblik over hele familiens forbrug af data og tale på en gang. Familien kan også deles om et fælles abonnement, siger Line Tarp.
Udover at tilbyde mobiltelefoni til privat og erhverv tilbyder Greentel abonnement til udstyr som alarmer, varmepumper, vildtkameraer, GPS trackere, GPS ure med mere.
Greentel har eksisteret siden 2011 og fik for alvor gang i væksten i 2017, da EU indførte reglen om fri roaming inden for unionens grænser. Man må fra dette tidspunkt ikke længere kræve ekstra gebyrer for telefoni fra udlandet. Kunden skal kun betale de hjemlige telefonitakster.
– Da de nye EU-regler blev vedtaget, lavede vi et kæmpesats og indrettede alle vore produkter, så kunderne uden problemer kunne bruge telefonen til samme pris i hele EU som i Danmark.
Noget tyder på, at det var en klog strategi, idet Greentel er vokset fra 18.000 kunder i 2017 til nu at have rundet 50.000 kunder.
Direktøren ser også en fordel i at være en forholdsvis lille organisation. Hun siger:
– Vi kan reagere hurtigt på markedet. Vi skal ikke have så mange beslutningstagere ind over. Får vi en idé, kan vi den samme dag omsætte det til virkelighed, da vi har ekspertisen til at løse alle opgaver i huset.
– Vi har bygget Greentel op ud fra, hvordan vi som kunde gerne selv vil have, at et mobilselskab skal være, og så prøver vi ikke at skjule, at vi er et teleselskab med jyske rødder, smiler Line Tarp.
 

Kommentarer