Land og by

Ny pasautomat letter ekspeditionen i Borgerservice

Randers Kommunes Borgerservice har netop indviet en automat, som vil kunne spare både borgere og medarbejdere for tid ved udlevering af bestilte pas.
Når du har bestilt et pas til afhentning i Borgerservice, vil du fremover modtage en kode på sms, når passet er ankommet, hvorefter du vil kunne logge ind på automaten i forhallen hos Borgerservice med det gamle pas eller NemID og få dit nye pas helt automatisk og uden hjælp fra andre.
– Det er vores mål, at vi vil kunne flytte en stor del af pasafhentningen til den nye automat i forhallen, der som noget nyt vil være åben et par timer før vores normale åbningstid, fortæller Birthe Andersen, som er leder af Borgerservice.
Birthe Andersen tilføjer, at det selvfølgelig fortsat vil være muligt at få det bestilte pas tilsendt, og at man også vil kunne hente det på traditionel vis ved en medarbejder i Borgerservice:
– Men det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi selvfølgelig gerne ser, at vores nye automat bliver brugt. Den vil spare tid for os alle sammen – ikke mindst de kunder i Borgerservice som slipper for at stå i kø og vente på at blive ekspederet.
Borgerservicechefen fortæller, at der allerede er en udvidelse på vej til pas-automaten i forhallen. Det er en sektion med skuffer i A4-format, som på tilsvarende enkel vis vil kunne hjælpe byens kørelærere med at afhente dokumenter til brug for ansøgning om kørekort til deres elever. På sigt er det meningen, at også kørekortet vil kunne udleveres via dokument-automaten i forhallen i Borgerservice.

Kommentarer