Navnenyt

Purhus Kro tager to hæderspriser hjem

Danskerne stemmer den kronjyske kro Purhus Kro ind som prisvindere i kategorierne Bedste ankomst/modtagelse og Bedste morgenmadsoplevelse i Danmark. Ægteparret Bettina Larsen & Henrik Jensen har drevet kroen siden 2007. Foto: Claus Haagensen

Purhus Kro hædres af danske gæster for deres varme velkomst og suveræne morgenmad. Kroen modtager således to priser for henholdsvis ”Bedste ankomst/modtagelse” og ”Bedste morgenmadsoplevelse”.
Purhus Kro kan gøre plads til to spritnye priser på kaminhylden. Danskerne har stemt den kronjyske landevejskro ind på førstepladsen som Bedste ankomst/modtagelse og som Bedste morgenmadsoplevelse i Danmark. Gæsterne hos hotelkæden Small Danish Hotels, som Purhus Kro er medlem af, roser især den varme og oprigtige velkomst, atmosfæren på den familievenlige kro og ikke mindst den fantastiske morgenmadsbuffet.
Det glæder Jørgen Christensen, som er direktør i hotelkæden Small Danish Hotels.
– Gæsternes anerkendelse af Purhus Kro rammer lige ned i Small Danish Hotels’ DNA. I kæden lægger vi særligt vægt på, at hotellerne sætter barren for den personlige og varme service ekstra højt og sætter en ære i at give gæsterne ”moments of happiness”. Det lever Purhus Kro til fulde op til, og det er en fornøjelse at opleve, at gæsterne påskønner det. Det kræver en stor bunke ildhu at drive hoteller og kroer –  særligt uden for de større byer, og man kommer ikke sovende til en så direkte anerkendelse fra vores gæster, siger Jørgen Christensen.
 Det er ægteparret Bettina Larsen og Henrik Jensen, som driver det jyske favoritsted. Det har de gjort siden 2007, og med de to priser har kroparret nået en vigtig milepæl. 
– Vi er meget ydmyge og stolte over, at gæsterne har givet os så høje point for netop vores gæstemodtagelse og  morgenmad.  Vi bruger stort set alle døgnets timer på kroen, og det betyder, at vi møder gæsterne morgen, middag og aften. Vi kender alle gæster ved navn, og her er en hyggelig og familiær tone, som, jeg tror, får gæsterne til at føle sig ekstra velkomne, siger krovært Bettina Larsen.
– Gæsternes varme anerkendelse betyder utroligt meget for teamet på kroen, som altid er oppe på servicedupperne, og det er rigtigt rart at få papir på, at vi gør det godt. Vi har mange stamgæster, og det er en stor cadeau, at folk kommer igen og igen, understreger hun. 

 Gæsterne vælger vinderne

Priserne uddeles hvert år i forbindelse med Small Danish Hotels’ generalforsamling, hvor der findes vindere i totalt syv kategorier. Men det er hverken Small Danish Hotels eller andre branchefolk, der beslutter, hvem de fornemme titler går til.
Vinderne udnævnes nemlig på baggrund af gæstevurderinger fra kroer, hoteller, slotte og herregårde i landets største hotelkæde. Det betyder således, at Bedste ankomst/modtagelse og Bedste morgenmadsoplevelse er forbrugerpriser.
I gæstebesvarelserne tager gæsterne blandt andet stilling til tilfredshed omkring modtagelsen på overnatningsstedet, og her klarer landevejskroen sig bedst. Purhus Kro udmærker sig med den højeste loyalitetsscore på ”ankomst”, og af bedømmelserne fremgår det, at det særligt er det personlig værtsskab, personalets høje service og imødekommenhed samt de gastronomiske herligheder, som hotelgæsterne værdsætter og belønner med priserne.
Prisuddelingen blev præsenteret af Small Danish Hotels for første gang i 2016.
Danskerne fordeler priserne i 2020 således:

  • Bedste værelsesoplevelse: Tambohus Kro & Badehotel
  • Bedste restaurantoplevelse: Tyrstrup Kro
  • Årets højdespringer: Kompas Hotel Aalborg
  • Årets hotel: Agerskov Kro og Hotel
  • Bedste morgenmadsoplevelse: Purhus Kro
  • Bedste ankomst/modtagelse: Purhus Kro
  • Årets business hotel: Afsløres midt-juni

Kommentarer