Erhverv

Mod til at investere skaber vækst og arbejdspladser i iværksættervirksomheden Wallpipe

Se billedserie Det, at have virksomhed, er at tage en risiko hver dag” siger Lisbeth Grove, indehaver af den bæredygtige virksomhed Wallpipe.

For at vækste skal man turde tage nogle chancer. Under coronakrisen lagde Wallpipe derfor en ny salgsstrategi, der resulterede i en vækst på 700 %. Det skabte et rekrutteringsbehov, som jobcentret bistod i at løse sammen med den populære Randers virksomhed.
”Det, at have virksomhed, er at tage en risiko hver dag” siger Lisbeth Grove, indehaver af den bæredygtige virksomhed Wallpipe, der producerer lamper og andet interiør ved at give nyt liv til udtjente vandrør.
Lisbeth greb tidligt i coronakrisen ind og igangsatte en ny vækststrategi for hendes virksomhed for at ruste sig til en mulig hård tid som nystartet iværksætter. Med is i maven og afbrudt søvn satsede hun på, at hendes markedsføringsstrategi, som hun investerede en del i, betalte sig. Og allerede efter påske så hun et behov for flere hænder på adressen på Messingvej.

Hurtigt og kompetent samarbejde med jobcentret

Når salget stiger fra dag til dag i sådan en grad, som det har gjort for Wallpipe, så er det vigtigt at kunne få den arbejdskraft, der er behov for ligeså hurtigt.
”Jeg kontaktede min tilknyttede virksomhedskonsulent, Nete Helms Gregersen hos Jobcenter Randers om onsdagen. Torsdag sendte jobcentrets rekrutteringsteam yderst kompetente kandidater til samtale, og fredag startede en af mine nye medarbejdere”, siger Lisbeth Grove og fortsætter:
”Den professionalisme og den grad af seriøsitet, jeg oplever i mit samarbejde med Jobcenter Randers Erhverv, er ekstremt værdifuldt – specielt når man, som jeg, står i den positive situation, at min virksomhed vækster så eksplosivt”. Lisbeth er ikke i tvivl om, at hun vil drøfte mulighederne for rekruttering via Jobcenter Randers Erhverv en anden gang; ”De har været med fra start og kender min virksomhed og dens behov”, slutter Lisbeth.

Det kræver mod til at investere for at vækste

Det er ikke kun vigtigt at turde investere i markedsføring, når man lancerer en ny strategi. Det kræver også et mod til at turde ansætte, også selvom man er en nystartet virksomhed. Det tør de hos Wallpipe.
Udover Lisbeth tæller virksomheden pt. en salgschef og to fleksjobbere i produktionen.
”Når man, som jeg, arbejder med bæredygtighed og CSR, så giver det fantastisk god mening af flere grunde at ansætte fleksjobbere. En af grundene er, at vi ønsker at skabe en socialøkonomisk virksomhed, hvor der er fokus på at skabe arbejdspladser for mennesker, som ikke på normal vis kan varetage et 8-16 job – vi lægger stor vægt på at være med til at give dem værdi tilbage i hverdagen. Herudover passer mine to medarbejdere perfekt ind i vores produktion, og jeg er allerede ved at se på muligheden for at ansætte mere personale på fleksvilkår”, siger Lisbeth.

Deler ud af gode erfaringer

Flere virksomheder i Randers har kontaktet Lisbeth for at høre, om hun har nogle gode råd at dele ud af. Derfor er hun nu i gang med at forberede et oplæg, som hun vil holde for andre iværksættervirksomheder.
”Det fungerer for mig at sætte mig ind i, hvad der kan gøres og tænke de små initiativer ind. Blandt andet gennem Netværk, Netværk, Netværk! Derfor vil jeg gerne dele ud af mine overvejelser og råd omkring corporate branding, virksomhedens DNA, CSR og FN’s verdensmål samt samarbejdet med jobcentret omkring rekruttering af kompetent og relevant arbejdskraft – vi skal hjælpe hinanden med det, der virker.” Siger Lisbeth Grove fra den succesrige iværksætter virksomhed, Wallpipe.
 

Kommentarer